سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس (Nexans) فرانسه

شرکت نگزنس (Nexans) شرکتی فرانسوی است که در زمینه کابل های مسی و فیبر نوری فعالیت می کند. کابل های که این شرکت تولید می کند در زیر ساخت های انرژی و فناوری اطلاعات، صنعت (کشتی سازی، نفت و هوانوردی) و ساخت و ساز مود استفاده قرار می گیرند. در زمینه تولید کابل شرکت نگزنس پس از شرکت ایتالیایی پریسمان در رتبه دوم جهان قرار دارد. این شرکت در 40 کشور حضور صنعتی دارد و بیش از 26000 کارمند در آن مشغول به کار هستند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس فرانسه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس یورونکست پاریس معامله می‌شود. درآمد شرکت Nexans در سال 2016 بیش از 5.8 میلیارد یورو و سود خالص آن از این درآمد 61 میلیون یورو برآورد شده است. همچنین سود عملیاتی این شرکت 242 میلیون یورو بوده است.

 

تاریخچه شرکت نگزنس:

نگزنس در سال 1897 در لیون فرانسه تأسیس شد و هم اکنون از بزرگترین شرکت ها در زمینه ساخت کابل و تجهیزات شبکه محسوب می شود.

 

خلاصه ای از تاریخچه شرکت نگزنس: 

1897: تاسیس شرکت نگزنس در لیون فرانسه.
1912: در این سال شرکت نگزنس شروع به تولید انواع کابل ھای برق کرد.
1925: ادغام شرکت نگزنس با شرکت جنرال الکتریک.
1970: خرید سھام شرکت کابل جئوفوری فرانسه توسط شرکت کابل نگزنس.
1979: خرید سھام شرکت چاندرسی یونان توسط شرکت نگزنس.
1986: ایجاد یک قرارداد بین شرکت نگزنس و کابل دیلون و تولید انواع کابل ھای ارتباطی موبایل.
2002: خرید سھام چند شرکت سیم و کابل در کشورھای مختلف از جمله ایتالیا، کره جنوبی، یونان و بلژیک
2004: کسب جایزه تخصصی “کابلوسیس” در کشور ایتالیا.
2011: افتتاح اولین کارخانه در قطر و ھم چنین تولید انواع کابل ھای ھوانوردی.

فعالیت های شرکت نگزنس:

فعالیت های Nexans شامل موارد زیر می باشد:

  • انجام پروژه های ولتاژ بالا
  • صنعت و تجهیزات صنعتی
  • اطلاعات و مخابرات
  • ساختمان و حوزه های مربوط به آن

پروژه های ولتاژ بالا: 

گسترش روزافزون مزرعه های تولید انرژی بادی، نیازمند ارتباطات بین المللی، ملی و منطقه ای است. این ارتباطات به وسیله کابل ها و تجهیزاتی انجام می شود که شرکت نگزنس در این زمینه تخصص دارد. همچنین شرکت نگزنس در زمینه شبکه های انتقال قدرت زمینی و دریایی فعالیت گسترده ای دارد. صنعت نفت و گاز در حال کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و یافتن میدان های جدید است. کشورهای مختلف به دنبال یافتن منابع جدید و تضمین آینده خود هستند و در این جست و جو روز به روز از سواحل دورتر می شوند و به عمق های بیشتر دریاها می روند. شرکت نگزنس کابل ها و تجهیزاتی را برای کمک به پروژه های نفتی دور از ساحل تولید می کند.

 

 

تجهیزات صنعتی:

نگزنس در بسیاری از زمینه های صنعتی فعالیت می کند که از جمله آن ها می توان به صنایع دفاعی، هوانوردی، نفت و گاز، اتوماسیون، خودروسازی، شبکه ریلی، معدن، کشتی سازی، موتورها و ژنراتورها، انرژی خورشیدی، دریانوردی، انرژی اتمی، توربین های بادی و … اشاره کرد. به طور مثال نگزنس در صنعت خودروسازی به ساخت و توسعه سنسورهای کابلی برای ایربگ ها و کابل هایی مخصوص در سیستم های ترمز مشغول است. 

 

 

ساختمان و حوزه های مربوط به آن:

این بخش از فعالیت های اصلی شرکت نگزنس به شمار می رود و 40 درصد از درآمد این شرکت را شامل می شود. از جمله فعالیت های نگزنس در این حوزه می توان به موارد زیراشاره کرد:

  • ساخت و اجرای منابع انرژی پایدار، سیستم های امنیتی، سیستم های ضد حریق، شبکه های مخابراتی و انرژی، تجهیزات کابلی، روشنایی زمینی و … برای فرودگاه های بزرگی مانند دوبی و چانگی سنگاپور
  • ساخت کابل های ضد حریق، لوله ها و کانال های تهویه
  • توسعه و ساخت انواع کابل های آسانسور، برق، فیبرنوری برای ساختمان های عظیم و ساخت کابل هایی برای آتش نشانان و کارگران
  •  توسعه ساختمان های نوین سبز و زیست پذیر

 

 

فناوری اطلاعات و مخابرات:

فعالیت های شرکت نگزنس در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات را می توان به 4 بخش زیر تقسیم کرد:

  • دیتاسنترها
  • زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات
  • شبکه های محلی (LAN)
  • شبکه های مخابراتی و فناوری اطلاعات دریایی
  • تجهیزات شبکه

 

 

دیتاسنترها:

انتقال داده های دیجیتال و تبادل آن ها نیازمند زیرساخت هایی با برنامه ریزی دقیق و سریع است. سیستم های کابل کشی دیتاسنترها باید انعطاف پذیر، سازگار، مقاوم و قابل گسترش باشند. شرکت نگزنس در این زمینه هم از شرکت های موفق محسوب می شود. خدمات و تجهیزات این بخش شرکت Nexans شامل موارد زیر است:

  • سرویس های پشتیبانی و کمک برای برنامه ریزی های عملیات کابل کشی
  • سیستم های کابل کشی فیبر نوری و کابل های مسی با چگالی بالا
  • سیستم ها و کابل های فیبر نوری با قطر بسیار بالا

زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات:

شرکت Nexans سیستم های مخابراتی را در بستر کابل های فیبر نوری و مسی ارائه می دهد. این سیستم ها طوری طراحی شده اند که بهره و عملکرد بالایی داشته باشند، در محیط های خشن یا صنعتی به خوبی کار کنند، قابلیت اطمینان و ماندگاری بالایی داشته باشند، کیفیت ساخت بالایی داشته باشند و هزینه های آن بر اساس نیازهای شرکت ها یا دولت ها متغیر باشد.

خدماتی که نگزنس در این بخش ارائه می دهد شامل موارد زیر است:

  •  اجرای پروژه های فیبر نوری و FTTx جهانی که به طور مناسبی برای هر منطقه بومی سازی شده باشد
  • ساخت شبکه های موبایلی هیبریدی فیبرنوری و انتقال قدرت، کابل های داده 5G داخلی و … (همکاری با بسیاری از اپراتورهای شبکه موبایلی)
  • ساخت شبکه هایی با فناوری DSL از جمله شبکه های VDSL

 

 

شبکه های مخابراتی و فناوری اطلاعات دریایی:

تقاضای جهانی برای انرژی و اطلاعات تا سال 2035 بیش از 3 برابر افزایش خواهد یافت. یکی از راههای انتقال داده و انرژی از طریق بستر اقیانوس است. شرکت نگزنس از شرکت های مهم جهان برای انجام پروژه های انتقال داده و انرژی در دریا محسوب می شود و در حال حاضر پروژه های بزرگی را در امارات، اسپانیا، بلژیک، تایلند، عربستان و … در دست اجرا دارد.

شبکه های محلی LAN:

نگزنس کابل های LAN با سرعت های گیگابیتی تولید می کند که از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند. این شرکت با تولید کابل های فیبر نوری و مسی LAN پرسرعت و با پهنای باند بالا به نامی معتبر در این زمینه تبدیل شده است.

تجهیزات شبکه نگزنس:

نگزنس در بازار تولید تجهیزات شبکه اداری نیز حضور پر رنگی دارد و محصولات زیر را در این حوزه تولید و عرضه می کند:

  • انواع کابل شبکه نگزنس : نگزنس با کیفیت Cat5 و Cat6 در انواع UTP ،FTP و SFTP: کابل های شبکه شرکت نگزنس در طول های مختلف مانند 305 و 500 متری عرضه می شوند. روکش این کابل ها LSZH است که در هنگام آتش سوزی دود بسیار کمی نسبت به PVC و یا پلی اتلین تولید می کند ، دود ناشی از سوختگی روکش LSZH فاقد گاز هالوژن می باشد که بسیار سمی است و در صورت استنشاق می تواند باعث خفگی شود. در کابل شبکه نگزنس سرعت نرخ تبادل اطلاعات از10 – 100 – 1000 مگابیت بر ثانیه می باشد ، تنها در صورتی شما سرعت تبادل داده تا 1000 مگابیت بر ثانیه را تجربه خواهید کرد که در دو سر ابتدا و انتهایی کابل نیز از تجهیزات Cat6 SFTP استفاده کرده باشید. کابل های شبکه نگزنس جزء باکیفیت ترین کابل های موجود است.
  • انواع پچ پنل : نگزنس Cat5 و Cat6 در انواع UTP ،FTP و SFTP دارای 24 و 48 پورت: وظیفه اصلی پچ پنل این است که بین نقاط انتهایی کابلهای شبکه و تجهیزات شبکه ای مثل هاب، روتر، … قرار گرفته و به جای این که کابلهای شبکه مستقیماً به این تجهیزات متصل شوند از طریق پچ پنل وصل می شوند. به عبارت دیگه وجود آن به هیچ وجه الزامی نیست ولی به کار بردن آن در شبکه هایی که در طی زمان گسترش و تغییراتی دارند، کار را راحت می کند.
  • انواع کیستون: یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات شبکه های LAN، کیستون یا همان پریز شبکه می باشد. این قطعه در واقع نوعی کانکتور مادگی بوده که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر مانند سوئیچ ها، روترها، سرورها و یا کیس کامپیوترکاربران نهایی، مورد استفاده قرار می گیرد. نگزس این قطعات را در نسخه های مختلف Cat و انواع UTP ،FTP و SFTP تولید می کند.
  • انواع پچ کورد Cat5 و Cat6 در انواع UTP ،FTP و SFTP: پچ کوردهای شرکت نگزنس نیز دارای روکش LSZH هستند و در طول های 0.5 تا 10 متری عرضه می شوند. از پچ کوردها برای اتصال سوئیچ های شبکه و همچنین کارت شبکه و کیستون استفاده می شود.
  • انواع کابل و تجهیزات فیبر نوری از جمله پچ کورد و کیستون

 

 

شرکت نگزنس در ایران: 

تجهیزات شبکه شرکت نگزنس در میان متخصصین و کاربران شبکه در ایران به خوبی شناخته شده است و یکی ار تولیدکنندگان با کیفیت این تجهیزات محسوب می شود. شرکت نگزنس در زمینه زیرساخت های فناوری اطلاعات و صنایع نفت و گاز مذاکراتی را با طرف های ایرانی داشت اما نتیجه این مذاکرات مشخص نشده است و احتمالاً این شرکت هم به پیروی از سایر شرکت های فرانسوی مانند رنو در ایران فعالیت نخواهد کرد. اما تجهیزات شبکه نگزنس در ایران چه به صورت آنلاین و چه به صورت فیزیکی خرید و فروش می شوند. قیمت این محصولات به دلیل کیفیت مواد و ساخت آن ها در برخی موارد بیشتر از محصولات مشابه است.

منبع : مجله نت ران